.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون توسعه مدیریت وزارت صنعت:تعدیل نیرو نخواهیم داشت
57 میلیارد تومان برای تامین اعتبار پیش بینی شده اما تنها مشكل ما مجوز قانونی بكارگیری این افراد است و كمیته هنوز اعلام نظر قطعی نكرده و اگر كمیته این موضوع را اصلاح نكند از طریق برگزاری مناقصه كل حق و حقوق افراد را پرداخت خواهیم كرد.

شمال نیوز: معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال در وزارت صنعت، معدن و تجارت تعدیل نیرو نخواهیم داشت.

علی یزدانی، معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها در وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت كاری 3200 بازرس وزارت صنعت اظهار داشت: در مقطعی در سال 87 با مصوبه دولت و با اعلام وزارت بازرگانی برای كنترل بازار این افراد(بازرسین) بكار گرفته شدند و حدود 3 سال هم این افراد بر اساس ماده 17 قانون مدیریت خدمات كشوری به صورت پیمانكاری ماموریت خود را انجام دادند.

وی افزود: درسال 90 با مصوبه دولت اعلام شد كه كلیه افرادی كه در شركت ها قرار داد پیمانكاری دارند باید با قرار داد كار مستقیم و با قرار داد كارمعین مشغول بكار شوند كه بر این اساس همه این افراد مستقیم با وزارت صنعت طرف قرارداد شدند.

یزدانی تصریح كرد: پس از ابلاغ این مصوبه، كمیته تطبیق قوانین مجلس كه بالغ بر 20 نفر از افراد صاحب نظر و حقوق دان هستند و تمامی مصوبات را رسیدگی می كنند و در صورت مغایر بودن با قوانین كشوری آن را ملغی اثر می كنند این مصوبه دولت را نیز در دو مرحله ملغی كردند.

وی ادامه داد: این كمیته بالای 25 درصد ار مصوبات دولت قبل را ملغی كرده ما هم نمی توانیم قوانین را دور بزنیم و نگاه خودمان را حاكم كنیم، ما مجری دولت هستیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانها تصریح كرد: در سال قبل به خاطر همین ایراد مجموعه وزارت صنعت 3 ماه از پرداخت حقوق این افراد(بازرسین) امتناع كرد و در ماههای اولیه در دولت جدید با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و با مسئولیت ایشان این حقوق پرداخت شد كه با این موضوع پرونده ایشان به نوعی به دیوان محاسبات كشوری رفت.

وی تصریح كرد:جلسات متعددی در سال 92 با روسای كمیسون ها تشكیل شد و چون حل این مشكل نیاز به اصلاح مصوبه داشت یا باید همان كمیته این مصوبه را اصلاح می كرد و یا با لایحه یا طرحی این مشكل را در مجلس حل می كردند.

یزدانی در ادامه گفت: یكی از قوانینی كه كمیته ایراد گرفته بود تبصره 32 قانون مدیریت خدمات كشوری بود كه دستگاهها بیش از 10 درصد پست های مصوب شان مجاز به انعقاد قرار داد كار معین نیستند.

وی تصریح كرد: این در حالی است كه ما 1100 پست سازمانی داشتیم و با در نظر گرفتن 10 درصد تنها 110 نفر می توانستیم بكار بگیریم ولی عملا 3500 نفر قرار داد بستیم عملا 30 برابر میزانی كه قانون گذار اجازه داده بود.

یزدانی ادامه داد: همچنین در شهریور ماه سال قبل قانون نظام صنفی ابلاغ شد كه در این قانون تصریح دارد بازرسی باید از سوی اتاق اصناف صورت گیرد.

وی افزود: بدلیل اینكه وقفه ای در زندگی كاری این افراد بوجود نیاید، قرارداد كار معین این افراد تبدیل به قرارداد شركت های تخصصی با نظارت سازمان حمایت شد.

یزدانی خاطر نشان كرد: در حال حاضرهمه افراد در كل استانها مشغول بكارند و یك نفرهم اخراج نشده است.

وی تصریح كرد: در این زمینه 57 میلیارد تومان برای تامین اعتبار پیش بینی شده اما تنها مشكل ما مجوز قانونی بكارگیری این افراد است و كمیته هنوز اعلام نظر قطعی نكرده و اگر كمیته این موضوع را اصلاح نكند از طریق برگزاری مناقصه كل حق و حقوق افراد را پرداخت خواهیم كرد.

وی با بیان اینكه امسال هیچ گونه تعدیل نیرویی نخواهیم داشت افزود: تنها نیروهای بازنشسته تعدیل خواهند شد كه بر اساس سازوكارهای قانونی بازنشستگی در موعد 30 سال و 35 سال انجام می شود، البته یكسری از نیروهای ما بدلیل عدم كارامدی ممكن است از سوی دستگاه مربوطه عدم نیاز آنها اعلام شود كه این موارد نیز انگشت شمار است.

یزدانی در پاسخ به این پرسش كه برای حل موازی كاری در وزارت صنعت چه اقدامی صورت گرفته است خاطر نشان كرد: در این وزارتخانه موازی كار نداریم.

وی در خاتمه گفت:هم اكنون در كل وزارتخانه صنعت تمامی قراردادها تمدید شده و تنها افرادی كه در طرح ها كار می كنند در قالب طرح ها قرارداد افراد هنوز مبادله نشده اما كلیه افزایش حقوق ها از 200تا 400 هزار تومان اعمال شده است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فکر مردم مظلوم باشید 25 ارديبهشت 1393
نظر به گفته آقای یزدانی اگر فکر می کند که بازرسان فقط یک کار در این سازمان انجام می دهند بگویم که اشتباه می کند و حتی وجود 3500 بازرس نیز کم است و باید بیشتر از این جهت کنترل ونظارت واحدهای صنفی باشد چرا که شکایات کتبی وشفاهی و بازرسی های نوبه ای چه حجمی را تشکیل می دهد بلخص شکایات کتبی که زمان بر است - در مورد نظر دیگر ایشان که می گوید بازرسی را به خود اصناف که تشکیل شده از واحدهای صنفی واگذار کنید مثل این است که دزد را باید دزد دستگیر کند و پلیس هیچ جایگاهی ندارد .
حقیقت تلخ 25 ارديبهشت 1393
برای سازمانهای دیگه استخدام هست برای ما نیست آقای نوبخت در مورد استخدام بازرسان جهاد کشاورزی حرف زد ولی در مورد ما هیچ چیز نگفت . چطور یک نیروی حجمی که دختر است استخدام قرادادی باهاش می بندند که وظیفه اش آبدارچی است و بخاطر پارتی این کارها را انجام نمی دهد و جایگاه بهتری دارد کار دفتری بهش می دهند ... ولی بازرسی که جانش کف دستش هست اینگونه با او رفتار می کنند می دانید چرا چونکه اکثرا این افراد که در سازمان هستند اقوام ویا شغل دیگرشان مغازه داری است و نمی خواهند کسی با قانون با آنها رفتار کند برای اینکه مثل ما بازرسان نیستند که با اقوام خود هم تعارف نداریم .
نا شناس 25 ارديبهشت 1393
اخه چرا معاوتن وزیر از خدا بترس
نا شناس 25 ارديبهشت 1393
آره جون خودت!

نا شناس 27 ارديبهشت 1393
لطفا پیامها را بگذارید
حسنی 3 مهر 1393
وزارت راه و شهرسازی, شرکت ساخت و توسعه در مورخ 1390/8/15 تعدیل نیرو انجام داد و ما را به ناحق از کار بیکار کرد و درعوض استخدامی های اتوبوسی را نگه داشت , شکایت در دولت دهم و حتی دولت یازدهم هم فایده نداشت و الان 3 سال است که ما بیکاریم ای کاش آقای روحانی دستور می داد به تعدیل نیروی ناحق دولت گذشته رسیدگی می شد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.279 seconds.